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Monday, March 31, 2014
 
Four passage from the black notebooks (GA 96) quoted in Peter Trawny's book Heidegger und der Mythos der jüdischen Weltverschwörung.
„Das Weltjudentum, aufgestachelt durch die aus Deutschland hinausgelassenen Emigranten, ist überall unfaßbar und braucht sich bei aller Machtentfaltung nirgends an kriegerischen Handlungen zu beteiligen, wogegen uns nur bleibt, das beste Blut der Besten des eigenen Volkes zu opfern.“
"World Jewry, spurred on by the emigrants who have been let out of Germany, is intangible everywhere and, as much as it develops its power, never has to take part in activities of war, whereas the only thing left for us is to sacrifice the best blood of the best of our own people."

„Die zeitweilige Machtsteigerung des Judentums aber hat darin ihren Grund, daß die Metaphysik des Abendlandes, zumal in ihrer neuzeitlichen Entfaltung, die Ansatzstelle bot für das Sichbreitmachen einer sonst leeren Rationalität und Rechenfähigkeit, die sich auf solchem Wege eine Unterkunft im ,Geist‘ verschaffte, ohne die verborgenen Entscheidungsbezirke von sich aus je fassen zu können. Je ursprünglicher und anfänglicher die künftigen Entscheidungen und Fragen werden, um so unzugänglicher bleiben sie dieser ,Rasse‘. (So ist Husserls Schritt zur phänomenologischen Betrachtung unter Absetzung gegen die psychologische Erklärung und historische Verrechnung von Meinungen von bleibender Wichtigkeit – und dennoch reicht sie nirgends in die Bezirke wesentlicher Entscheidungen, setzt vielmehr die historische Überlieferung der Philosophie überall voraus; die notwendige Folge zeigt sich alsbald im Einschwenken in die neukantische Transzendentalphilosophie, das schließlich einen Fortgang zum Hegelianismus im formalen Sinne unvermeidlich machte. Mein ,Angriff‘ gegen Husserl ist nicht gegen ihn allein gerichtet und überhaupt unwesentlich – der Angriff geht gegen das Versäumnis der Seinsfrage, d. h. gegen das Wesen der Metaphysik als solcher, auf deren Grund die Machenschaft des Seienden die Geschichte zu bestimmen vermag. Der Angriff gründet einen geschichtlichen Augenblick der höchsten Entscheidung zwischen dem Vorrang des Seienden und der Gründung der Wahrheit des Seyns.)“
"But the temporary increase in the power of Jewry has its basis in the fact that the metaphysics of the West, especially in its modern development, served as the hub for the spread of an otherwise empty rationality and calculative skill, which in this way lodged itself in the 'spirit' without ever being able to grasp the concealed domains of decision on its own. The more original and inceptive the coming decisions and questions become, the more inaccessible will they remain to this 'race.' (Thus, Husserl's step toward phenomenological observation, and his rejection of psychological explanations and historical reckoning of opinions, are of enduring importance—yet [Husserl's position] never reaches into the domains of essential decisions. Instead, it always presupposes the historiographical [historische] tradition of philosophy. The necessary consequence is immediately evident in [Husserl's] veering into neo-Kantian transcendental philosophy, which finally made it unavoidable to progress into Hegelianism, in the formal sense. My 'attack' on Husserl is not directed against him alone, and in general [the fact that it is directed against Husserl?] is inessential—the attack is against the neglect of the question of being, that is, against the essence of metaphysics as such, on the basis of which the machination of beings was able to determine history. The attack grounds a historical moment of the highest decision between the preeminence of beings and the grounding of the truth of beyng.)"

„Die Juden ,leben‘ bei ihrer betont rechnerischen Begabung am längsten schon nach dem Rasseprinzip, weshalb sie sich auch am heftigsten gegen die uneingeschränkte Anwendung zur Wehr setzen. Die Einrichtung der rassischen Aufzucht entstammt nicht dem ,Leben‘ selbst, sondern der Übermächtigung des Lebens durch die Machenschaft. Was diese mit solcher Planung betreibt, ist eine vollständige Entrassung der Völker durch die Einspannung derselben in die gleichgebaute und gleichschnittige Einrichtung alles Seienden. Mit der Entrassung geht eine Selbstentfremdung der Völker in eins – der Verlust der Geschichte – d. h. der Entscheidungsbezirke zum Seyn."
"The Jews, with their marked gift for calculation, have already been 'living' for the longest time according to the principle of race, which is why they also defend themselves as vigorously as they can against its unrestricted application. The establishment of racial breeding does not stem from 'life' itself, but from the overpowering of life by machination. What machination is up to with such planning is the complete deracialization of peoples, by fastening them into the equally constructed, equally divided arrangement of all beings. Deracialization goes hand in hand with a self-alienation of peoples—the loss of history—that is, of the domains of decision for beyng."

„Auch der Gedanke einer Verständigung mit England im Sinne einer Verteilung der ,Gerechtsamen‘ der Imperialismen trifft nicht ins Wesen des geschichtlichen Vorgangs, den England jetzt innerhalb des Amerikanismus und des Bolschewismus und d. h. zugleich auch des Weltjudentums zu Ende spielt. Die Frage nach der Rolle des Weltjudentums ist keine rassische, sondern die metaphysische Frage nach der Art von Menschentümlichkeit, die schlechthin ungebunden die Entwurzelung alles Seienden aus dem Sein als weltgeschichtliche ,Aufgabe‘ übernehmen kann.“
"Even the thought of an agreement with England, in the sense of a division of imperialist 'jurisdictions,' does not reach the essence of the historical process that England is now playing out to its end within Americanism and Bolshevism, and this at the same time means within world Jewry. The question of the role of world Jewry is not a racial question, but the metaphysical question about the kind of humanity that, without any restraints, can take over the uprooting of all beings from being as its world-historical 'task'."
Thank you to Richard Polt for the translations.
 
Comments:
Thanks indeed Professor Polt!
Also interesting to now revisit Rorty's take on Heidegger's anti-semitism which includes a fun thought experiment to put things in perspective… seems as valid now as it was back when it was written in 1990. You can read it here.
 
This comment has been removed by the author.
 
I wish that one could delete a comment without the commenter’s byline remaining. So, I might as well comment.

I’ve been socialized into the Heidegger affair since its beginning. My influence by Heidegger begins in 1972. I believe that I’ve seen It All. In light of that, I'm prepared to state baldly that Heidegger was not a “Nazi,” did not “err” in wanting authentic revolution, was not anti-Jewish, and was not a split personality or a Fallen man or deluded or repressed, whatever.

The whole mess seems to originate with Jaspers’ years of resentment over Heidegger’s fame (if one excludes all the ridiculous interpretations of Heidegger’s work through self serving eyes).

If anyone is interested in how it is that these notebook passages are commensurate with being a non-errant, non-Nazi, Jewish-loving philosopher, I’ll be happy to share my view.
 
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